«وَ لَیَنْصُرَنَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیز» (سوره مبارکه حج- شریفه 40)
انقلاب اسلامی ایران بیتردید در دل دنیای ظلمتزده و عصر جاهلیت نوین نوری بود که روشناییاش در آن دوره به سرتاسر جهان رسید و نویدبخش صفحهای دیگر از پیروزی جبهه حق علیه باطل شد. انقلاب اسلامی که آغاز آن با حرکت جهادی امام خمینی رحمهالله به وقوع پیوست به عقیده روشنبینان عالم، انقلاب و جنبشی فرهنگی بود و تاکنون نیز داعیه این بعد از حرکت در بیانات و سیره حضرت آیتالله خامنهای، رهبر عظیمالشأن انقلاب بهوضوح دیده میشود.
جانشین خلف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود به مسیری که ما در حال طی کردن آنیم اشارهکرده و فرمودهاند:
«یک زنجیرهی منطقی وجود دارد؛ پیشها این را گفتیم، بحث شده. حلقهی اول، انقلاب اسلامی است، بعد تشکیل نظام اسلامی است، بعد تشکیل دولت اسلامی است، بعد تشکیل جامعهی اسلامی است، بعد تشکیل امت اسلامی است؛ اینیک زنجیرهی مستمری است که به هم مرتبط است. منظور از انقلاب اسلامی - که حلقهی اول است - حرکت انقلابی است؛ والّا به یک معنا انقلاب شامل همهی این مراحل میشود... اینجا منظور ما از انقلاب اسلامی، یعنی همان حرکت انقلابی و جنبش انقلابی که نظام مرتجع را، نظام قدیمی را، نظام وابسته و فاسد را سرنگون میکند و زمینه را برای ایجاد نظام جدید آماده میکند. حلقهی بعد، نظام اسلامی است. منظور من در اینجا از نظام اسلامی، یعنی آن هویت کلی که تعریف مشخصی دارد که کشور، ملت و صاحبان انقلاب - که مردم هستند - آن را انتخاب میکنند. در مورد ما، مردم ما انتخاب کردند: جمهوری اسلامی. جمهوری اسلامی یعنی نظامی که در آن، مردمسالاری از اسلام گرفتهشده است و باارزشهای اسلامی همراه است. ما از این حلقه هم عبور کردیم. منظور از دولت اسلامی این است که بر اساس آنچه در دورهی تعیین نظام اسلامی به وجود آمد، یک قانون اساسی درست شد؛ نهادها و بنیانهای ادارهی کشور و مدیریت کشور معین شد. این مجموعهی نهادهای مدیریتی، دولت اسلامی است. در اینجا منظور از دولت، فقط قوهی مجریه نیست؛ یعنی مجموع دستگاههای مدیریتی کشور که ادارهی یک کشور را بر عهدهدارند؛ نظامات گوناگون ادارهکنندهی کشور. بخش بعدازآن، جامعهی اسلامی است؛ که این، آن بخش بسیار مهم و اساسی است. بعدازآنکه دولت اسلامی تشکیل شد، مسئولیت و تعهد این دولت اسلامی این است که جامعهی اسلامی را تحقق ببخشد. جامعهی اسلامی یعنی چه؟ یعنی جامعهای که در آن، آرمانهای اسلامی، اهداف اسلامی، آرزوهای بزرگی که اسلام برای بشر ترسیم کرده است، تحقق پیدا کند. جامعهی عادل، برخوردار از عدالت، جامعهی آزاد، جامعهای که مردم در آن، در ادارهی کشور، در آیندهی خود، در پیشرفت خود دارای نقشاند، دارای تأثیرند، جامعهای دارای عزت ملی و استغنای ملی، جامعهای برخوردار از رفاه و مبرای از فقر و گرسنگی، جامعهای دارای پیشرفتهای همهجانبه - پیشرفت علمی، پیشرفت اقتصادی، پیشرفت سیاسی - و بالاخره جامعهای بدون سکون، بدون رکود، بدون توقف و در حال پیشروی دائم؛ این آن جامعهای است که ما دنبالش هستیم. البته این جامعه تحقق پیدا نکرده، ولی ما دنبال این هستیم که این جامعه تحقق پیدا کند. پس این شد هدف اصلی و مهمِ میانهی ما. چرا میگوییم میانه؟ به خاطر اینکه این جامعه وقتی تشکیل شد، مهمترین مسئولیت این جامعه این است که انسانها بتوانند در سایهسار چنین اجتماعی، چنین حکومتی، چنین فضائی، به کمال معنوی و کمال الهی برسند؛ که: «ما خلقت الجنّ و الانس الّا لیعبدون»؛ انسانها به عبودیت برسند. «لیعبدون» را معنا کردند به «لیعرفون». این معنایش این نیست که «عَبَدَ» به معنای «عَرَفَ» است - عبادت به معنای معرفت است - نه؛ بلکه به معنای این است که عبادت بدون معرفت معنی ندارد، امکان ندارد، عبادت نیست؛ بنابراین جامعهای که به عبودیت خدا میرسد، یعنی به معرفت کامل خدا میرسد، تخلق به اخلاقالله پیدا میکند؛ این، آن نهایت کمال انسانی است؛ بنابراین هدف نهائی، آن است؛ و هدف قبل از آن، ایجاد جامعهی اسلامی است که هدف بسیار بزرگ و بسیار والایی است. خب، وقتی یک چنین جامعهای به وجود آمد، زمینه برای ایجاد امت اسلامی، یعنی گسترش این جامعه هم به وجود خواهد آمد.» (بیانات در دیدار دانشجویان کرمانشاه- 24/7/1390)
ازآنجاکه رسیدن به آنچه در فوق تحت عناوین «جامعه اسلامی» و نیز «امت اسلامی» آمد نیازمند کار و تلاش جدی مسئولان جهادگر، دغدغهمندان با بصیرت و مؤمنان انقلابی است، جمعی از دوستداران اسلام و علاقهمندان به انقلاب بر این شدند تا گوشهای از عَلَم جبهه حقه حقیقت، اسلام و انقلاب را که هیچگاه بر زمین نمیماند بر دوش کشند و با عنایت به نصرت الهی که همواره پیروان راه خود را یاری کرده است و به مدد و توجهات ائمه معصومین علیهم آلاف التحیة و الثناء قدم در این مسیر صعبالعبور گذارند. بدین منظور، گروه فرهنگی «منتصِرین» (یاری بخشان به یکدیگر) بنا گذاشته شد.
همچنین، به منظور تقویت ارتباط گروه با سایر مجموعات فرهنگی به ویژه گروهها و مجموعه های فرهنگی در محدوده فعالیت گروه، تصمیم بر آن گرفتیم تا بسته ای از راههای ارتباطی در فضای مجازی را برای مخاطبان و علاقه مندان طراحی کنیم. به یاری خداوند متعال، ایجاد این بستر، مقدمه ایجاد ارتباط مذکور خواهد بود.